RSS Feed

Lista mea de carti

Posted on

Imi face intotdeauna placere sa intru pe ea, sa adaug carti pe care tocmai le-am primit sau sa notez una pe care am terminat-o. Din cand in cand mai simt nevoia sa ma uit sa vad cam ce carti din biblioteca mea am citit pana acum si, doamne dumnezeule, numai de surprize am parte. Sa va explic.

Cum stateam eu asa si ma uitam pe acolo sa vad ce si cum, observam ca am citit destul de multe carti de care mi se pare ca nici nu am auzit pana acum, daramite sa stiu cumva ca le am. Sa va dau cateva exemple.

Piciul de Alphonse Daudet. Stiam ca o am, dar nu aveam nici cea mai vaga idee ca am citit-o. Daca m-ati intreba despre ce e vorba, nu as sti sa va spun. O noapte de groaza de Moray Balton. Asta suna dubios rau. Nu stiam ca o am, ca am citit-o si nici macar nu pot sa ii vizualizez o coperta. Evident ca nu am nici cea mai vaga idee despre ce ar fi vorba in ea. Ajun de rascoala de Mihai Beniuc, Enigme la patrat de Costin Petcu, Micul lord de F. B. Hodgson, Ciuleandra de Liviu Rebreanu sunt in exact aceeasi situatie. Evident ca auzisem pana acum de Ciuleandra lui Rebreanu, dar nu stiam ca o am sau ca am citit-o.

Care ar fi explicatia? Sincer, habar nu am. Ori ma senilizez, ori cartile astea au fost atat de putin interesante incat creierul meu nici nu s-a obosit macar sa retina ca le-am citit.

O alta chestie pe care am observat-o e cam citit carti de niste autori care am auzit, dar de care credeam ca nu am citit nimic si ma simteam prost din cauza asta. Cel mai bun exemplu ar fi Michel Zevaco. Se pare ca Puntea suspinelor, carte ce mi-a placut foarte mult, e scrisa de el, desi eu mi-am petrecut ceva timp cautand-o pe net cu un cu totul alt autor. Crimele familiei Borgia e scrisa tot de el.

In aceeasi cateogie pot sa ii bag si pe Radu Tudoran si Paul Feval.

Dubios, dom’le.

 

5 responses »

  1. Se pare că eu sunt mai norocos, țin minte fiecare carte pe care am citit-o și de cine a fost scrisă, iar dacă mă concentrez puțin îmi amintesc și care era intriga. Pe de altă parte am probleme cu amintirea numelor personajelor principale.

    offtopic: nu îmi văd blogul în blog-roll-ul tău, mi-ar plăcea să-l văd acolo, având în vedere că al tău e în blog-roll-ul meu.

    Răspunde
  2. ahaha :))) nu esti singura …asa patesc si eu :)))) Bine ca mi-ai adus aminte de lista..cu ocazia asta, am adaugat si eu ultimele carti citite :”>

    Răspunde
  3. :)) Mi se mai intampla. Am citit si eu Crimele familiei Borgia, dar nu stiam ca e scrisa de Zevaco :)) La fel si Manastirea din Parma (de Stendhal) ca mi-a luat ceva tip sa-mi amintesc autorul. De Radu Tudoran in schimb am citit Toate panzele sus si Antompuri, este un autor care mie imi place mult. Si mie mi se intampla sa uit ca am citit carti, dar fiind destul de micuta, si necitind atat de multe carti, sunt foarte putine cele pe care le-am citit si nu-mi mai aduc aminte din ele; ar fii cam toate cartile maica-mii din colectia El si Ea pe care le-am citit. Sunt toate la fel, dar exact la fel. Ar mai fii probabil Mara, carte pe care o urasc din tot sufletelul, si care m-a enervat atat de tare incat n-am putut sa o termin. Am citit rezumatul pe net, ca sa vad ce se intampla:)). Bine, gata ca am scris un comentariu mamut :O🙂

    Răspunde
    • Eu din contra, am citit atat de multe incat nu pot sa le retin. Crista stie de obbicei mult mai bine ca mine ce am citit si ce nu :)). Nici mie nu mi-a placut Mara

      Răspunde

Lasă un răspuns

