RSS Feed

Turbion – Robert Charles Wilson

Posted on

Am auzit de cartea asta citindu-i recenzia pe unul din blogurile pe care le urmaresc, nu mai tin minte care. Mi-a placut ideea, asa ca mi-am cumparat-o si eu. Bine am facut, pentru cs tare mult mi-a placut.

Nu as sti sa ii fac un rezumat si nici nu vreau asta, dar ca idee principala ar trebui sa stiti ca actiunea romanului are loc pe o planeta Pamant de pe cerul careia au disparut astrele. In prim plan se afla Diane, Jason si Tyler, fiecare reactionand in felul sau la acest fenomen.

Asa cum am banuit inca de la inceput, ideea de baza a cartii e geniala. Asa cum o sa descoperiti si voi daca o sa cititi, disparitita lunii si stelelor nu este singurul lucru dubios care se intampla, si nici cel mai interesant. Nici pe departe. Este doar primul lucru observabil, cel care care da tonul celorlalte schimbari majore prin care o sa treaca omenirea. Nu stiu de unde a scos autorul toate ideile astea, dar il admir pentru imaginatie si pentru felul in care te face sa intelegi chiar si cele mai complicate lucruri.

Pe spatele cartii se afla un citat de Stephen King, care spune: „Nu cunosc un povestitor mai talentat decat Robert Charles Wilson.” Nu stiu ce sa spun despre asta, dar talentat este, si inca cum. Naratiunea are o anumita fluiditate si un aer sincer si credibil care mi-au placut tare mult si care te fac sa crezi ca traiesti intr-adevar intr-o astfel de lume. Nu glumesc aici. Aseara, in timp ce citeam, mi-am ridicat putin privirea din carte si, pret de cateva secunde, am fost ferm convinsa ca ma aflu in Turbion.

Personajele sunt bine construite, credibile si complexe. Au o psihologie fina, care poate sa iti scape la prima vedere, dar pe care ajungi sa o intelegi pe masura ce citesti. Diane, Tyler si Jason reactioneaza atat de diferit la ceea ce se intampla cu lumea lor, incat nu ai cum sa nu te identifici cu unul dintre ei si sa nu incepi sa te intrebi cum ar reactiona oamenii daca asa ceva chiar s-ar intampla.

Sfarsitul romanului mi-a oferit raspunsul la intrebarile pe care mi le-am pus inca de la inceput si nu m-a dezamagit deloc. Va recomand din inima sa o cititi, sunt convinsa ca o sa va placa.

Lasă un răspuns

