RSS Feed

The Amulet of Samarkand – Jonathan Stroud

Posted on

Abia am terminat cartea si habar nu am ce parere am despre ea. Sa iau fiecare lucru in parte.

Plot si actiune. Ideea cartii mi se pare buna (o lume condusa de magicieni in care Londra este cel mai puternic oras), dar nu pot sa spun ca m-a impresionat foarte tare. Nu as putea sa spun exact de ce, dar asa a fost. La fel se intampla si cu actiunea. E destul de alerta, nu ai timp sa te plictisesti, dar totusi nu m-a tinut in priza, nu am avut sentimentul ala ca trebuie neaparat sa continui sa citesc ca sa vad cat mai repede ce se intampla. Ma frustreaza destul de tare chestia asta, mai ales pentru ca nu imi dau seama daca e din cauza mea sau a autorului. Ori nu s-a priceput el destul de bine la asta, ori am citit eu prea multe carti fantasy si nu mai sunt impresionata asa de usor. Habar nu am, cert e ca ceva a scartait aici.

Sa trecem acum la personaje. Ei, aici lucrurile sunt putin diferite. Bartimaeus e un personaj interesant si care m-a amuzat de foarte multe ori, dar Nathaniel mi-a placut mult mai mult. Ma irita putin faptul ca autorul a simtit nevoia deosebita de a-l face de 12 ani, dar personalitatea lui m-a surprins in mod placut. Baiatul asta e extrem de ambitios, cu un orgoliu urias, un foarte bun mincinos si perfect capabil de a-si vedea de propriile interese. Asa da. Subestimat mereu de maestrul sau si dezamagit crunt de acesta, Nathaniel adopta o atitudine pe care eu una o consider extrem de inteligenta si pe care o admir, desi mie nu mi-ar reusi niciodata: pare servil si umil, facand tot ce i se spune, dar foloseste orice mijloace pentru a avansa in studiile sale si isi priveste cu un dispret total si profund maestrul. Modul in care isi ascunde adevaratele sentimente e prezentat subtil, dar convingator, facand personajul sa iasa in evidenta si dandu-i o anumita profunzime.

Nu pot sa spun ca mi-a placut prea mult, dar m-a intrigat destul de mult Nat, asa ca sunt curioasa ce o sa se mai intample cu el.

3 responses »

  1. pare o carte interesanta datorita coperrtii, inca nu am inteles ce este cu monstruletul ala ..imi place foarte mult recenzia ta

    Răspunde

Lasă un răspuns

