RSS Feed

Orasul bantuIT – Stephen King

Posted on

Asa cum stiu foarte bine toti cei care ma cunosc, sunt o foarte, foarte mare fana a lui Stephen King. Am citit majoritatea cartilor lui publicate in Romania si inca nu am gasit una care sa nu imi placa. Sincera sa fiu, nici nu cred ca o sa se intample.

“Orasul bantuit” este chiar prima carte scrisa de el pe care am citit-o. Ma mir si acum de curajul meu – nu se intampla des sa imi cumpar o carte atat de mare (si scumpa la vremea respectiva) fara sa stiu absolut nimic despre autor. Asa s-a intamplat si nu am regretat deloc.

Roman de groaza la cel mai inalt nivel, in centrul acestuia se afla un grup de copii si o entitate malefica ce ia, de cele mai multe ori, forma unui clovn ce traieste in sistemul de canalizare al orasului. Actiunea se petrece pe o durata mare de timp, osciland intre anii ’50 si ’80, pe parcursul celor 30 de ani personajele luptandu-se si fiind terorizate de acea entitate. Mai multi copii sunt gasiti mortis au sunt dati disparuti, inclusive fratele mai mic al lui Bill Denbrough. Astfel se declanseaza actiunea. La fiecare 27 de ani, crimele sporesc, culminand cu un masacru.

La fel ca in “Cimitirul animalelor”, si aici dam de groaza pura, nemachiata si care te face sa iti inghete sangele in vene. Te sperie, dar este atat de fascinanta si de bine scrisa, incat pur si simplu nu poti sa o lasi din mana.

Stilul de scriere este acela cu care ne-a obisnuit deja Stephen King. Realist, fara false pudori, clar, onest si la obiect. Nu ascunde nimic, nu se teme de cuvinte si nu mascheaza realitatea. Credibilitatea romanului creste si datorita personajelor. Destul de multe fata de celelalte romane pe care le-am citit, ele sunt analizate si prezentate cu atentie, astfel incat ajungi repede nu doar sa te obisnuiesti cu ele, dar si sa le intelegi si sa ai chiar senzatia ca sunt persoane adebarate, prieteni de-ai tai pe care ii cunosti de o viata si care nu au niciun secret fata de tine.

“Orasul bantuit” te invata multe: despre iubire, prietenie, onestitate, curaj, determinare si groaza la cel mai inalt nivel. Acesta este unul din multele farmece ale operelor lui King: nu se axeaza doar pe elementul de groaza. Subtil si cu mult talent, abordeaza mai multe teme si le imbina asa cum numai el stie, facandu-te sa le vezi ca pe un tot unitar.

Nu va speriati de marimea cartii, merita fiecare pagina.

6 responses »

  1. Sunt foarte bucuroasa sa vad ca mai sunt persoane care citesc asemenea carti, inafara de toate „povestiile nemuritoare de dragoste etc”. Cartea este geniala si merita citita. Felicitari pentru recenzie, sper ca sa existe mai multe persoane care sa citeasca cartea. Mult succes in continuare.🙂

    Răspunde
  2. o singura carte am citit de king , nenea e genial in ceea ce face, dar eu am avut cosmaruri timp de 3-4 saptamani …deci ma las de meserie …

    Răspunde
  3. Daaa, ce ma bucur ca mai citeste lumea si alte carti in afara de fantasy :)) Bine, am observat ca tu o faci des, insa incantarea mea a atins punctul maxim cand am vazut ca ai scris despre cartea asta. Si eu am citit o multime de romane scrise de Stephen Kins si asta e pe primul loc in topul meu. Inca nu am citit cartile mai nou aparute, Pistolarul, Turnul Intunecat si nu mai stiu care, insa cele vechi le-am devorat! Singura care nu mi-a placut a fost Capcana pt vise. Imi pare rau ca nu mi-am facut blogul in perioada dinainte de „era fantasy” in care suntem acum, pt ca citeam genuri mult mai diverse, acum cred ca am facut si eu fixatie pt genurile astea populare..

    Răspunde
    • Si eu am citit multe carti de King. Multe. Si eu am o pasiune vinovata pentru fantasy, dar nu pot sa citesc des astfel de carti. Le citesc doar cand vreau sa iau o pauza dupa o repriza lunga de carti grele sau dupa ce ma deprima cate una. Asta fac si acum

      Răspunde

Lasă un răspuns

