RSS Feed

Climate – Andre Maurois

Posted on

Spre norocul meu, nu intalnesc prea des astfel de carti. De fapt, nu ma pot gandi decat la una, si anume „Torente”. In caz ca va intrebati, ma refer la cartile extrem de incarcate emotional. Din nefericire pentru mine, simt foarte intens majoritatea emotiilor si ma implic mult intr-o carte, asa ca, atunci cand nimeresc asa ceva, ma impresioneaza profund si ma da practic peste cap. Asa e „Climate”.

Este o carte de dragoste, avand trei personaje principale: Odile, Isabelle si Philippe. Prima jumatate a romanului e scrisa sub forma unei scrisori, in care Philippe ii povesteste Isabellei despre relatia lui cu Odile. In a doua parte, Isabelle vorbeste despre ea si Philippe. La inceput seamana foarte mult cu „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”. Subiectul este aceeasi (o sa va prindeti de multe de asta), dar e mult mai bine scrisa.

Personajele m-au omorat. Avand cheating atat de intens si de emotional, am simtit ca fierb. M-a impresionat foarte tare si mi-a lasat aceeasi impresie ca „Torente”. Nu am inteles de ce facea Philippe unele chestii, in a doua parte a facut exact ce i-a facut si lui Odile, a primit aceeasi reactie pe care a avut-o si el si, in final, au avut acelasi deznodamant.

E tragica, frumoasa, emotionanta si profunda (in sensul pe care il dau eu termenului atunci cand vorbesc despre carti). Nu e o carte mare (eu o am intr-o editie din aceea de-o palma si aici are 253 de pagini), deci foarte fi usor citita in maxim 2 zile. V-o recomand din inima si, avand in vedere cat de mult m-a impresionat, o sa o pun le lista cu recomandari.

8 responses »

  1. Pai ceva diferit..ma gandeam sareincep cu cele istorice desigur ca …am citit cateva ..dar ma gandeam la Hitler …apoi am vazut o editura numita strada fictiunii, acolo au ceva carti care ma atrag ..mi-ar placeasa citesc intr-o zi despre francomasonerie- e un subiect ciudat atacat la scoala zilele astea ..iar eu am realizat ca nu stiu nimic …e ca si cum mi-ai povesti despre cele 50 de umbre ale lui dorian grey ..si carti din cultura japoneza, am luat-o putin razna cu ele ..

    Răspunde
  2. Am citit si eu cartea asta. Nu-mi mai aduc aminte ce se intampla, pt ca de obicei uit actiunea, dar stiu ca mi-a placut si se citeste, intr-adevar, usor.

    Răspunde
  3. hm, pentru ca am iubit ultima noapte de dragoste intaia noapte de razboi, pun ramasag ca imi va placea si aceasta carte..iubesc recenzia ta ..si ador faptul ca nu te-ai axat doar pe cartile de fantazie, care au cuprins intreaga Romanie- cel putin mai citeste lumea, da imi plac si mie, dar nu atat de mult..in ultima perioada caut altele …

    Răspunde

Lasă un răspuns

