RSS Feed

Prima saptamana

Posted on

A fost cam dubioasa. Marti a fost o zi absolut oribila, obositoare pana la Dumnezeu si inapoi. Am avut cursuri de la 8 dimineata pana la 6 seara, cu pauze de 10 minute. Cand am ajuns acasa eram atat de obosita, incat m-am culcat inainte de 10 seara. Trist, dar adevarat. Urmatoarele nu au fost chiar atat de rele, desi nici joia nu a fost chiar cu ore putine. La fel, adica de la 8 la 6, dar cu o pauza de o ora jumate, in cursul careia am fost la biblioteca universitatii si am si racit.  Apropo de biblioteca, me gusta. Are mai multe carti decat as fi crezut, iar unele sunt dubioase rau. Si rare, asa cum am aflat cand am vrut sa luam cate una si am aflat ca eu nu o pot lua decat pentru o zi, iar Crista mi se pare ca deloc. Avem totusi mese dragute si net gratuit. Abia astept sa merg iarasi acolo, dar am nevoie de muuuult timp pentru asta, sunt pur si simplu prea multe carti ca sa iti ajunga doar o ora sa te uiti prin ele.

Despre profesori, ce sa spun? Majoritatea par draguti si de treaba, dar avem doua handicapate care fac cat toti ceilalti la un loc. Una dintre ele a reusit sa ma irite atat de tare, incat mi-am petrecut tot cursul injurand-o pe sub mustata. Nu mi s-a mai intamplat asta decat in liceu. Urasc profesorii care nu stiu sa predea si au senzatia ca materia lor e buricul pamantului,

Si ca tot am ajuns la materii, am descoperit ca am cele mai inutile si enervante materii din univers: lingvistica generala (semestrul asta se cheama lexicologie) si limba romana contemporana. Simti ca ti se scurge creierul pe urechi cand asisti la cursurile astea. In caz ca nu v-ati prins, la ambele invatam despre cuvinte. Adica chestii de genul: „Nu e posibila substitutia lui ‘cuvant’ prin ‘vorba'” sau despre structura vocabularului. Interesant sau ce? In caz ca nu stiati, „nu putem folosi toate cuvintele dintr-o limba si in acelasi timp activam doar un set de cuvinte, un vocabular minimal ce constituie nucleul limbajului (vocabular activ). Toate celelalte cuvinte intra in regim pasiv.”

Cursurile cu adevarat interesante sunt cele de OOP (Ortografie, Ortoepie si Punctuatie), unde invatam chestii dubioase despre cuvinte (cum ar fi faptul ca nu se zice gigolo, ci jigolo, cu accent pe ultimul ‘o’ si de Cultura si Civilizatie Romana, unde, ca sa vezi, invatam tot despre cuvinte. Daca las invatatul la materiile astea pentru sesiune doar, o sa iau 2 sigur.

Saptamana viitoare o sa fie mai putin aglomerata, desi tot trebuie sa fac rezolv tot felul de chestii administrative. Noi sa fim sanatosi.

8 responses »

  1. tu esti cumva la litere ?…

    Răspunde
  2. astia va tortureaza nu gluma😐 e aiurea ca aveti pauze asa scurte…poate din semestrul doi o sa aveti un orar mai lejer😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

