RSS Feed

Leapsa

Posted on

Am primit de la Ghanda o lepasa tare draguta, in care eu trebuie sa aleg 5 genuri literare care imi plac si sa numesc ce cartea sau serie mi-au placut din genul respectiv. Nu le voi pune intr-o ordine anume.

1.  Fantasy. Am o dilema intre Harry Potter si Cantec de gheata si foc, asa ca o sa le recomand pe ambele. Sunt atat de diferite, incat e imposibil sa nu va placa macar una dintre ele. Cat despre motivele pentru care imi plac cel mai mult, am vorbit deja prea mult despre asta.

2. Politist. Am citit foarte multe romane de Rodica Ojog-Brasoveanu si Agatha Christie, asa ca imi e foarte greu sa recomand ceva anume. Va sfatuiesc sa cititi toate cartile scrise de ele care va pica in mana. Dar, ca sa recomand totusi ceva, voi numi una de la fiecare: seria cu Melania Lupu de Rodica si Crima din Orient Express de Agatha.

3. Thriller. Aici e mai mult decar simplu: seria  Millenium de Stieg Larsson. Am vorbit si despre ea, aici. Este atat de bine scrisa si palpitanta, incat o sa va tina cu sufletul la gura de la prima pana la ultima pagina a celor trei volume nu tocmai scurte. Mor de ciuda ca nu a mai scris nimic altceva, ca le-as tine ca pe Biblie.

4. Dragoste. Am citit destule carti de genul, majoritatea recomandate de mama. Nu imi amintesc de multe, pentru ca erau atat de asemanatoare ca la o luna dupa nu as fi stiut sa spun care e care. Cu toate astea, una din putinele citite din proprie initiativa mi-a placut foarte mult si planuiesc sa o recitesc candva: Lorelei de Ionel Teodoreanu. As vrea sa imi amintesc mai multe despre subiect, dar nu prea am tinere de minte. Stiu totusi ca era scrisa bine, cu personaje frumoase si trista. Adica m-a facut sa plang. Am si un citat notat in caiet: „Privi: era titlul unei sfasietoare melancolii. Aparea ca acel cantec de clopote ale cetatilor scufundate. Vorbe care pictau amintiri. Niciun nume: le avea in el, sapate pe morminte.” (ce penibil ar fi ca citatul sa nu fie de aici – nu imi notez sursa)

5. Clasic. Si din astea am citit multe, dar preferata mea e Mizerabilii de Victor Hugo. Si pe asta planuiesc de mult timp sa o recitesc, dar mereu ma iau cu altele si nu apuc. Nici macar nu pot spune ca e trista, heartbreaking e cel mai potrivit cuvant. M-a omorat incet. E superba si nu o sa obosesc niciodata sa o recomand.

Dau leapsa mai departe Cristei, lui Sorin-Lucian si lui Roxtao. Evident, oricine altcineva o mai vrea, poate sa o ia.

2 responses »

  1. Leapsa ta m-a emotionat. Nu-mi vine sa cred. Inca exista oameni care citesc?
    Lorelei mi s-a parut si mie superba. Stiu un citat, la un moment dat ea scria afara, stand pe burta, si era descris cam asa „…scria singura, intre pamant si cer”. Mi s-a parut superb. Cantec de gheata si foc, n-am auzit inca. Eu as pune la fantasy, pe langa Potter si Twilight, Dragonul Maiestatii Sale. Nu va spun cu ce e, trebuie sa descoperiti voi…dar merita!

    Răspunde
    • Am pe lista de citit Dragonul Maiestatii Sale. Cat despre Cantec de gheata si foc, nu o sa obosesc niciodata sa o recomand. E imensa si cam neconvenionala, dar tocmai in asta consta farmecul ei

      Răspunde

Lasă un răspuns

