RSS Feed

Anna cu ochii verzi (II) – Sveva Casati Modignani

Posted on

Pe la inceputul volumului am zis ca nu imi place la fel de mult ca primul, dar acum nu mai sunt asa sigura de asta.

Anna se afla acum in prim plan, desi la inceput sunt dedicate aproape 300 de pagini Mariei, mama sa. Sincer, nu stiu care mi-au placut mai mult, dar pot spune ca personajele sunt bine construite, cu o anume subtilitate care m-a impresionat in mod placut. Maria si Cesare sunt preferatii mei, desi nici Anna nu lasa de dorit.

Din nou, am intalnit la inceput cateva dialoguri cam penibile, si anume cele dintre Maria si Nemesio. Se potriveau foarte bine personajului, dar dulcegariile nu au reusit niciodata sa ma impresioneze, ba din contra. Mai mult, mi se pare absolut ridicol sa te culci cu un tip a doua zi dupa ce l-ai vazut prima oara, ducandu-te cu o totala lipsa de precautie la el acasa. Ce urmeaza e chiar si mai de neinteles pentru mine, dar, din nou, se portriveste caracterului lor. Nu si mie.

Pe Cesare in schimb l-am inteles de la cap la coada, desi a fost la un moment dat o anume chestioara -despre care nu voi spune nimic- care m-a nedumerit putin, dar careia i-am dat azi de cap, cand am si terminat cartea. Nu ma asteptam la asta, credeam de fapt exact contrariul si ma revoltasem putin pentru el, dar se pare ca nu era nevoie.

Sfarsitul romanului este si el bun: prevede un viitor stralucit, dar o lasa totusi inca o data pe Anna cu intrebari despre el. Am cautat acum sa vad daca mai sunt si alte carti scrise de ea publicare in Romania, si mai sunt cateva. Am de gand sa le citesc si pe ele, pentru ca, bazandu-ma pe experienta „Annei cu ochii verzi”, o sa merite din plin.

Sfat: cumparati-va cartea, e extrem de ieftina si o sa va placa!

Lasă un răspuns

