RSS Feed

Anna cu ochii verzi (I) – Sveva Casati Modignani

Posted on

M-am chinuit mult sa pun mana pe cartea asta. Am pus ochii pe ea pentru ca era foarte ieftina si imi placea coperta, asa ca de ce sa nu mi-o cumpar? Nu au avut insa pe stoc, asa ca a trebuit sa astept ceva pana sa reusesc in sfarsit sa o am.

Acum doua sau trei zile am inceput sa o citesc, fara sa stiu nimic despre ea, decat ca personajul principal e o tipa pe nume Anna, care are ochii verzi. Buna deductie, nu? Mi-a placut inca de la inceput, desi erau unele cuvinte care ma iritau putin, cum ar fi „falus” si „membru”. Dupa aceea ori nu au mai aparut, ori am fost eu atat de prinsa de carte incat nu le-am mai observat.

Cartea incepe cu Anna la inmormantarea tatalui sau in anii ’80, apoi suntem dusi in 1914, cand incepe povestea acestuia, pentru a ne intoarce pentru ultimele pagini din nou in 1980.

Imi place enorm Cezare, tatal Annei si sper sincer sa mai citesc despre el si in a doua parte a romanului. E genul de personaj dupa care ma dau eu in vant, desi exact in varianta asta nu l-am mai intalnit pana acum. Despre Anna nu stiu ce sa spun, nu se ofera mai deloc informatii despre ea, avand in vedere ca apare atat de putin.

Cumva, cartea mi-a amintit putin de Stieg Larsson: scrisa de altcineva, ar fi cliseica si neverosimila. Steva Casati reuseste insa sa faca intamplarile plauzibile, nu iti trece nicio secunda prin cap ca asa ceva nu ar fi posibil. Nu am cum sa nu apreciez asta. Nimic nu e tras de par, nimic nu m-a indemnat sa fac vreo remarca negativa.

Lasă un răspuns

