RSS Feed

Dansul dragonilor – George R. R. Martin

Posted on

Uite ca am terminat si „Dansul dragonilor”. Ma simt ciudat. Am inceput seria prin iarna si de atunci, intr-un fel sau altul, a fost mereu una din preocuparile mele. Si acum gata, cel putin pentru cativa ani.

Volumul asta a fost parca cel mai complicat, si, avand in vedere despre cine vorbim, asta spune multe. Apar si mai multe personaje (cum naiba nu se incurca????), si mai multe fire narative si mult mai multe conflicte si comploturi. Indiferent ce ai face, tot nu poti sa ii ti minte pe toti. Eu citeam azi prologul si in tot timpul asta ma gandeam cine mama naibii e Randyll Tarly. A trebuit sa o sun pe Crista sa ma lamureasca, ca eu una nu am putut cu niciun chip sa ii dau de cap. Si astad upa 5 volume imense.

Personajele se schimba mult, si asa face si parerea mea despre ele. Jon imi place tot mai tare (mi-a placut mereu de el), pe Victarion am ajuns sa il detest si sa vreau sa moara, desi in „Festinul ciorilor” mi-a placut, Tyrion isi pierde putin din farmec si Melisandre devine mai umana, mai simpatica. Nu poti sa nu te gandesti ce o sa se intample de acum incolo cu ele, poate o sa ajung sa il detest pe Jon, cine naiba stie ce ii poate trece lui Georgilica prin cap?

Cei care, spre deosebire de mine, nu au facut prostia de a citit tot felul de chestii pe net, o sa aiba o mare, maaaaaaare supriza in legatura cu un personaj nou aparut. Am presentimentul ca, desi nu se pune prea mult accentul pe el, o sa aiba o importanta foarte mare si, sincer, si sper sa fie asa. Me gusta.

Si acum si partile nasoale. Unele capitole sunt destul de plictisitoare si parca sunt de umplutura. Dar, avand in vedere ca vorbim de Martin, nu ai cum sa stii ce are importanta si ce nu. Sfarsitul e insa cel mai rau: soarta multor personaje e lasata in coada de peste. Nu o sa va spun despre cine este vorba si ce se intampla cu ei, dar nu pare a fi de bine. Chiar deloc. Iar placerea si frecventa cu care Georgel omoara personajele nu prevede nimic bun pentru ele.

Si acum, desi am mai spus asta, trebuie sa o fac din nou: CITITI SERIA!

22 responses »

  1. Bun, au trecut deja 3 ani de la aparitia Dansului Dragonilor.
    Oare mai dureaza mult pina incep sa sufle Vinturile Iernii?
    Ca la Visul de Primavara nici nu mai indraznesc sa visez, deocamdata

    Răspunde
  2. Mda, cam naspa finalul. Si acum trebuie sa asteptam cativa ani buni pana apare a sasea carte si pana Nemira o publica si la noi. Oricum, unele capitole au fost plictisitoare, dar cand am aflat despre acel personaj si cine este cu adevarat… O.o

    Răspunde
  3. Scuze ca te stresez pe tine, dar mor de draci…imi vine sa ma urc pe pereti. Nu am ajuns la Dansul Dragonilor, sunt inca la Iuresul Sabiilor si ma termina psihic. Am citit aproxim 800 de pagini..si ma intreb: Martin mai are de gand sa omoare multe personaje? Cum Doamne iarta-ma in 2 capitole (scurte) sa omori trei personaje? pe care le indrageam. CUUUUM? Imi vine sa pun cartile deoparte si sa nu ma mai apuc de ele!!!!!!! Damn it!

    Răspunde
  4. Si eu vreau sa citesc seria!!! Dar e scumpa.. si groasa.. si teancul meu de carti necitite e prea mare :o3.
    Eh, dar lasa ca pana publica nenea Martinel urmatorul volum o sa fiu cu ele cumparate & citite😀

    Răspunde
    • Le poti gasi si la biblioteca, cred. La mine in Timisoara am gasit primele trei volume acolo. Cand o sa le citesti, vei primi o imbratisare virtuala din partea mea. Si o sa poti sa te bati singura pe umar

      Răspunde
  5. Îmi vine să urlu de ciudă că încă nu am citit Dansul Dragonilor!!! Iar ce povestiți voi două îmi face numai rău. dar las că găsesc eu o variantă și tot citesc cartea până la urmă.
    Vă mulțumesc amândurora (Ghanda știam că ții la mine și nu dai spoilere – mai ales după ce de câteva luni m-am ferit ca de naiba de orice topic de pe forum, care avea dragoni în titlu) că nu dezvăluiți ceea ce ochii mei nu ar trebui încă sa vadă :))

    Răspunde
  6. Azi e ziua lu’ Georgel, sa ne traiasca si sa mai scrie, mare om, trebuie sa citesc si eu seria, nu mi-ar placea de mine altfel.

    Răspunde
  7. Pe mine, umanizarea lui Melisandre nu m-a incantat prea tare, dar mie imi placuse de ea din secunda unu, imi placea forta ei si misterul care ii inconjura „meseria”. Acum mi se pare ca s-a mai dus din asta. (nu de tot, thank god!)
    Si legat de finalul in coada de peste, urasc sa mi se aminteasca despre el(e) pentru ca un anume personaj are de-aface cu niste cutite si am nevoie sa stiu daca moare sau nu (si daca moare, sa intru in doliu sau ceva).
    Cat despre personajul important de care spuneai, care apare brusc, eu sper sa moara repede sau sa iasa repede la iveala ca e un truc. A aparut prea din senin ca sa-mi fie simpatic sau ca sa tin cu el. Eu inca vreau dragoni inapoi in Vest, ori pustiu’ nou aparut are intaietate la tron… Ceea ce nu-mi place deloc. Oricum, mie mi se pare un fake si sper sa am dreptate.
    Si personajul cu cutiele sa nu moara! (God, ce complicat e sa fiu clara si totusi s anu dau spoilere…)

    Răspunde
    • Daca moare personajul cu pumnalele, ma pun pe plans. Imi placea si tensiunea sexuala dintre el si Melisandre. Cat despre dragoni in Westeros, nu stiu ce sa spun. Danaeris ma enerveaza si cred ca are nevoie de o trezire la realitate. Sunt sigura ca ar fi o regina penibila, a si dovedit asta deja

      Răspunde

Lasă un răspuns

