RSS Feed

N.P – Banana Yoshimoto

Posted on

Da, e titlul unei carti si eu am citit-o. Autoarea are si ea un nume minunat: Banana Yoshimoto. Nu as fi luat-o in veci sa o citesc, dar am facut un pact cu Crista si asta a fost rezultatul: o carte dubioasa de la biblioteca.

Sincera sa fiu, mult timp mi-a fost frica sa ma apuc de ea. „N.P” – nu ma asteptam la nimic bun de la asta, mai ales ca pe spate scrie urmatoarele: „Un roman feng-shui (…) intr-o lume aflata sub semnul incestului, lesbianismului, dar si al dragostei si religiei…”. Nasol sau ce?

Dar uite ca, suprinzator, mi-a placut. Cartea este narata la persoana I si are in centru cei trei copii ai autorului Takase Sarao, care a scris o carte de proza scurta numita „N.P”. Are incest, are si putin lesbiansim, dar parte cu feng-shuiul nu reusesc sa o depistez (cum adica roman feng-shui? Habar nu am.).

Este scrisa intr-un mod placut si accesibil si este si foarte scurta, o poti citi usor intr-o singura zi. Nu am mai citit decat o carte scrisa de un japonez, dar ambele mi-au placut si planuiesc sa mai pun mana pe cateva. Par sa aiba un stil aparte, pe care eu una nu l-am mai intalnit la alti autori.

Si totusi, „N.P” de Banana???

11 responses »

  1. Incearca Yasunari Kawabata. Imi amintesc o faza din romanul lui, „Sunetul muntelui”. Era ceva gen …personajul si-ar fi dorit sa-si lase capul la un spital si in momentul in care l-ar fi luat inapoi, sa fie curatat de toate gandurile, toate problemele , tot stresul. Si TYasushi Inoue e frumos, foarte linistitor si lectura mereg repede. Iti recomand si „Yuki – dragoste de gheisha” de Watana Onoto.

    Răspunde
  2. Deci ..pe zi ce trece blogul asta e tot mai dubios, sau chestile malefice pe care le faceti amandoua ? …Oricum e genial..si urmeaza redecorarea casei ?Principiile astea Feng-shui is dubioase rau, dar au si parti amuzante mai ales la algerea culorilor=))Ps..urmatoarea provoxcare sa fie si mai dubioasa decat atat dah? ..Pentru cae geniala =))

    Răspunde
  3. TE ASTEAPTA CU DRAG HARUKI MURAKAMI.😀😀😀😀😀

    Răspunde
  4. Roman feng-shui? Probabil trebuie să îți reorganizezi camera conform principiilor feng-shui, să o pui în colțul creativității și imaginației și poate atunci ți se dezleagă enigma romanului feng-shui! =))

    Te-ai gândit că poate și cartea aceea a apărut ca urmare a unui pact, precum al tău cu Crista???

    Răspunde
  5. Japoniaaa🙂 Pare interesanta carticica. Cand am vazut N.P., am zis ok, asta ce-o mai fii? Si..nu am nimic impotriva, dar. :))) Banana? Era o chestie pe fb: Ba+2Na=BaNaNa :)) (nici nu stiu ce legatura are) :)) Un roman Feng Shui? Ce-o mai fi insemnand si asta? Aa, poate..un roman armonios, nu stiu.. zic si eu😕😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

