RSS Feed

Torente – Marie-Anne Desmarest

Posted on

Cartea asta intra in top 3 cele mai enervante carti din univers. Pentru mine cel putin. Trebuia sa ma opresc la fiecare cateva pagini si sa respir adanc ca sa ma calmez si sa pot continua. Si cartea e maaaare, fratilor.

Avand in vedere ca nu e gasita chiar peste tot (eu mi-am luat-o de la un stand cu carti vechi, unde am gasit-o intamplator), o sa va spun pe scurt despre ce este vorba. Actiuna se invarte in jurul lui Jan, un medic de geniu indragostit de verisoara lui superba. Nu mai stiu de ce, dar se despart si el pleaca in alta tara (Australia parca, dar nu sunt sigura), unde se casatoreste cu Ide, o femeie uratica dar extrem de buna. Si de aici lucrurile se complica. Am uitat sa mentionez ca romanul prezinta de fapt povestea intregii lui familii, ultima parte fiind mai mult despre copiii lui.

Probabil ca va intrebati de ce m-a enervat atat de tare.  Cheatingul, evident. Si nu doar cel fizic, ca sa zic asa, pentru ca nu exista decat un astfel de caz aici (dar si ce caz – o sa dau ceva detalii mai incolo). Jan e cel mai mare asshole din univers. O sa urmeze ceva spoilere minore, asa ca poate ca ar fi mai bine ca unii dintre voi sa nu citeasca. E casatorit de vreo doua ori, dar e tot timpul cu gandul la altcineva. In prima casatorie e obsedat de vara-sa, in a doua e cuprins de pasiune dubioasa pentru doua femei, una dintre ele fiind femeia de care e indragostit fiul lui. Misto sau ce? Si cand in sfarsit ii trece, revine obsesia pentru vara-sa. Am crezut ca o sa innebunesc si daca nu am facut-o atunci, nu o mai fac in veci. Cireasa de pe tort a venit in ultima parte a romanului, cand un tip (nu o sa spun cine) incepe sa isi insele nevasta si la un moment dat ii spune ceva de genul: „Ma duc la Cutarica ca sa ma culc cu ea, pentru ca e mai frumoasa ca tine”. Nuuuuuuuuuuuuuuu. Uite asa as ajunge eu la inchisoare pentru o crima atat de nasoala ca ar invata cei de la FBI despre ea. Nu. Raspunsul este nu. Cel putin pot sa spun ca mi-am antrenat creierul.

Acum sa vorbim si despre partile buna. In primul rand, cartea e scrisa extrem de bine, enervant de bine chiar, avand in vedere faptul ca tot incercam sa renunt la ea, dar nu am putut. Autoarea aceasta si Stieg Larsson mi-au atras atentia asupra scriitorilor nordici, desi am mai citit doar doua carti de genul si ambele au fost destul de dezamagitoare. La una nici nu am trecut de a zecea pagina. Personajele, desi enervante rau, sunt foarte bine construite si foarte interesante. Umane, complexe si prezentate inca de la inceputuri, m-au facut si ele sa continui lectura, desi imi venea sa rup cartea cu dintii.

V-o recomand sincer, dar doar daca nu aveti ura mea pasionala pentru cheating. Daca sunteti norocosi si nu o aveti, cititi-o neaparat, pentru ca merita. E scrisa de Marie-Anne Desmarest.

28 responses »

  1. Eu am adorat aceasta carte si mi o amintesc cu placere chiar daca am citit o acum 14 ani…

    Răspunde
  2. De ce va pierdeți în astfel de comentarii?Este o carte care îți trezește toate simțămintele,o carte superba,iar dacă pe unul îl enervează, pe altul îl fascinează, pe altcineva îl plictisește
    ….înseamnă că este o carte complexă!Mulțumiți celui care v-a recomandat-o si mai cereti-i alta

    Răspunde
  3. este printre cele mai bune carti pe care le-am citit pana acum,si sunt sigura ca nu o voi uita nici o data.Mi-a ramas in suflet pt tot restul vieti.

    Răspunde
  4. m-a amuzat rău comentariul tău și sunt de-acord la partea cu înșelatul pe plan psihic :)) pentru că fizic nu-i vorba.. Dar scriitoarea e franțuzoaică, să știi, eu cel puțin așa am citit; deci mai caută alți scriitori nordici pe lângă Stieg Larsson că sunt destui, mai ales dacă îți plac romanele polițiste ^_^ Cred că dacă Jan n-ar fi fost un personaj atât de tâmpit și obsedat, ar fi fost una din cărțile mele preferate.. Dar na, când ești mai rațional nu poți să înțelegi pasiunile astea bolnăvicioase. Dar faină abordarea ta, oricum ^_^ chiar am râs tare că ai fost foarte onestă

    Răspunde
    • Știi că mă gândesc să recitesc cartea cândva? Sunt curioasă cum aș percepe-o acum, că atunci când am citit-o m-a enervat teribil, deși mi-a și plăcut.
      Înșelatul ăla pe plan psihic și emoțional mi se pare cel mai nasol. Dacă se culca cu ea și gata nu era așa rău, și asta vine de la cineva care urăște cheatingul.
      Am mai căutat și alți autori nordici, dar nu am mai găsit vreunul care să îmi placă în mod deosebit

      Răspunde
  5. Am dat peste blogul acesta intamplator cautand mai multe informatii despre autoarea acestor minunate volume.

    Ca citesti este bine, putini o mai fac, mai ales fiind evidenta varsta ta frageda si lipsa de experienta. Dar „consuma” te rog cateva sute de carti inainte de a prezenta rezumatul vreuneia dinte ele. Da voie cartilor sa te cizeleze putin.

    Tocmai incheind lectura acestor volume care mi-au lasat o vraja placuta, imi jigneste simturile sa vad ce cuvinte ai aruncat aici denaturand monstuos opera minunata a acestei autoare.

    Nu-mi lua in nume de rau comentariul. Continua sa citesti, perfectioneaza-te si invata sa construiesti fraze cursive si logice. Rom-gleza – not bad, iti dau farmec scrisului.

    Numai bine.

    Răspunde
    • Am citit deja sute de cărți, în ciuda vârstei mele fragede. Eram exact la începutul blogului când am postat recenzia, așa că poate nu e chiar cea mai reușită, dar mă amuză că oamenii fix la ea se duc când intră pe blog. Nu obișnuiesc deloc să fac rezumatul cărților pe care le citesc, dar aici am simțit nevoia să explic foarte pe scurt una din ideile cărții, ca să înțeleagă oamenii de ce m-am enervat eu citind-o.
      Nu iau în nume de rău comentariul, dar ia și tu în considerare că blogul meu și, implicit, recenziile mele sunt strict personale și subiective, deci în mod sigur nu mereu în concordanță cu gusturile și părerile altora.
      Btw, cartea mi-a plăcut mult, dar personajele m-au enervat teribil

      Răspunde
  6. ai uitat sa mentionezi o chestie destul de importanta,,,ceea ce ma face sa cred ca nu ai citit cartea in totalitate.i au murit copii…unul pe care reuseste sa l cunoasca pe celalalt nu,din ce pricina ?vei vedea daca vei citi cartea in intregime.lectura placuta.merita citita cartea.

    Răspunde
  7. Ada Popescu

    e vb de Africa de Sud, nicidecum Australia, si esti la fel de enervanta cu cheatingul caruia i se mai zice in limba romana, inselat…suna extrem de annoying!!!
    In al doilea rand, rezumatul pe care incerci sa il faci nu are legatura cu romanul, incurci foarte tare niste date! Daca nu citesti pana la capat un roman, nu ai rabdare, nu e genul tau, abtine-te sa ii faci recenzia, se invarte in mormant Marie-Ann Desmarest.

    Răspunde
    • Draga, am citit toata cartea, crede-ma. Despre rezumat nici macar nu este vorba in recenzie, cat despre faptul ca ma enerveaza cheatingul, am dreptul sa o spun unde vreau si cum vreau. Nu iti convine, nu mai intra pe blog. Nu o sa iti duca nimeni dorul.

      Răspunde
    • Cat despre greseala cu Africa de Sud, ai dreptate, nu e Australia. Dar daca citesti bine recenzia, o sa vezi ca scrie acolo ca nu sunt sigura. Mai greu cu priceputul, nu?

      Răspunde
  8. nu am citit decat ultima fraza si daca tu o recomanzi probabil o citesc in viitor😀

    Răspunde
  9. Eu o sa citesc cartea asta la un moment dat.😕 Eu am norocul ca nu prea imi pasa de cheating, dar din pacate, tu mi-ai spoilerit toata cartea in nenumarate randuri.😦

    Răspunde
  10. Pasiunea lecturii și sentimentele tale au făcut totuși casă bună, dăruindu-ne o recenzie din suflet.
    Deși e foarte probabil să nu lecturez niciodată romanul, mi-a plăcut cum l-ai prezentat.

    Răspunde

Lasă un răspuns

