RSS Feed

Mic dejun la Tiffany – Truman Capote

Posted on

Am primit „Mic dejun la Tiffany” de la libraria online Libris si am citit-o noaptea trecuta. Vazusem filmul acum ceva timp si, desi nu m-a dat pe spate, am fost curioasa sa citesc si cartea.

Mi-a placut mult. Truman Capote scrie foarte simplu si la obiect, facand lectura rapida si usoara. Nu tin minte foarte multe despre  Holly din film, dar parca cea din carte mi-a placut mai mult. E mai exotica, mai ciudata si prin urmare mult mai interesanta, cu parul ei in mai multe culori si ochii la fel, zapacita, vorbareata si derutanta. E prezentata atat de bine incat intelegi sentimentul de fascinatie pe care il producea altora, inclusiv naratorului. Nu este chiar o fiinta morala, dar nu ai cum sa o judeci din cauza asta, fiind atat de simpatica incat iti e practic imposibil.

Mie una mi se pare dubios sa observ ca imi plac cartile de genul acesta, si aici includ si „Magazinul magic cu jucarii”, care nu e chiar la fel, dar pe care eu il bag in aceeasi oala. De ce? Pentru ca mie imi place mult felul in care scriu clasicii si am citit multe carti de autori precum Tolstoi, Dostoievki, Victor Hugo si, desi nu face parte din categoria asta, Dumas. Stilul marilor scriitori ai secolului XX e complet  diferit de acesta si pana acum nu cred sa fi citit ceva de ei, astfel incat acum ma uimeste sa vad ca imi place. Dar de rau nu are cum sa fie.

Nu uitati ca pe siteul Libris gasiti o multime de carti online si, preferatele mele, carti in engleza, de care va sfatuiesc sa cititi cat mai multe, pentru ca sunt mult mai bune decat cele traduse in romana.

Festinul ciorilor, here I come!

2 responses »

  1. Am citit de Truman Capote, tot de la Polirom, ,,Harfa de iarba. Arborele noptii si alte povestiri”. Trebuie sa citesc neaparat si ,,Mic dejun la Tiffany”, tipul chiar e un maestru. Mersi pentru pontul cu site-ul Libris, chiar nu stiam de el pana acum. Saftoiu, inca o data, jos palaria!

    Răspunde

Lasă un răspuns

