RSS Feed

Magazinul magic cu jucarii – Angela Carter

Posted on

Cand i-am spus Cristei ca mi-am comandat cartea asta a inceput sa faca misto de mine si sa imi spuna ca citesc carti penibile de copii mici. Acum am un singur mesaj pentru ea: da-ti doua palme, Deme! Cartea asta e oricum numai pentru copii mici nu. Dumnezeule, cat de dubiasa poate sa fie! Extraordinar.

Am ras pana au inceput sa imi curga lacrimile si mie nu mi se intampla asta la carti. Partea minunata este ca nu am ras din cauza lucrurilor amuzante care se intampla in carte, ci din cauza dubiosenilor. Pentru ca tipa asta, Angela Carter, e maestra dubisenilor.

Romanul este scris intr-un mod ciudat, pe care eu una nu l-am mai intalnit pana acum. Crista spune ca seamana cu cel al lui Marquez si se cheama „realism magic”. La inceput nu prea l-am agreat pentru ca la fiecare fraza imi veneau in minte comentarii literare pe care le-ar fi facut profa de romana pe text😐. Nu ma intrebati de ce, pentru ca nu stiu. Noroc ca a trecut repede si nu doar ca m-am obisnuit, dar chiar a juns sa imi placa mult.

O alta chestie dubioasa pe care am observat-o a fost pasiunea pe care a pus-o autoarea in a-l face pe Finn, personajul masculin, de-a dreptul scarbos. In momentele dragute dadeam peste descrieri ale dintilor lui galbeni si a mizeriei sale crunte. De ceeeeeeeeeeeeeeeeee? Nu am inteles nici acum. Cu toate astea, Finn este absolut adorabil si m-a emotionat de multe ori.

Cireasa de pe tort a venit la sfarsit, dar din pacate nu pot sa va spun in ce consta pentru ca as strica totul. Oricum, e dubios rau si ofera cel mai bun argument in defavoarea incadrarii la cartile pentru copii.

Sincera sa fiu, imi e si frica sa ma apuc de „Nopti la circ”, scrisa tot de Angela si mult mai mare. Nici nu vreau sa imi inchipui peste ce lucruri dubioase  sa dau si acolo. Pana atunci insa o sa mai citesc cate ceva, printre care si „Festinul ciorilor” de Georgilica. Adica o sa mai dureze ceva.

4 responses »

  1. Acuma mă faci să regret că ori de câte ori am intrat în Alexandria (librărie, parte a unui lanț) nu mi-am achiziționat cele două cărți pe care le amintești aici. ȘI erau doar 15 lei împreună!!! Dar niciodată nu le-am luat deoarece erau înfoliate spate în spate și nu vedeam ce scrie pe spatele niciuneia.
    Deci, la următoarea rectificare de buget tre să le iau. Sau nu? Realismul magic nu m-a impresionat deloc un semestru întreg la facultate așa că mi-ai revenit dubiile. Mă mai gândesc…

    Spor la citit Festinul Ciorilor. O să ai parte de niște răspunsuri pe care le așteptai încă din primele pagini ale Urzelii, dar o să ai parte și de evenimente care te bagă mai mult în ceață :))

    Răspunde
    • Eu mi le-am luat doar pentru ca erau foarte ieftine, vreo 5-6 lei impreuna. Nu stiam absolut nimic despre ele. In legatura cu Festinul Ciorilor, partea cu surprizele nu mai e valabila. Am prostul obicei de a citi pe net despre personaje, asa ca stiu cam ce o sa se intample. Plus ca mai aflu si de la Crista, care imi povesteste pe masura ce citeste. Oricum, abia astept sa o incep, mai ales ca acum o sa am la dispozitie si volumul 5

      Răspunde
  2. Suna interesant… n-am mai citit demult dubiosenii. Ma rog, exceptand biofizica.

    Răspunde

Lasă un răspuns

