RSS Feed

Eragon II – cartea primului nascut – Christopher Paolini

Posted on

Azi noapte, la ora 4, am terminat de citit si volumul doi din „Mostenirea” siiiiiiii…….. e mult, mult, muuuuuuuuult mai bun decat primul. Stilul de scris s-a imbunatatit considerabil, acum fiind mult mai usor de citit decat in primul.

Actiunea e si ea mai palpitanta si mult mai interesanata. Eragon, Arya, Saphira si Orik se duc la elfi pentru antrenament. Trei sferturi din actiunea cartii se petrece acolo, dar nu am avut deloc timp sa ma plictisesc. Am aflat lucruri interesante despre istoria si traditiile lor si chiar cateva despre pitici si dragoni. Apar personaje noi, Oromis si Glaedr, care sunt extrem de importanti si a caror aparitie o sa va surprinda probabil la fel de mult ca pe mine (nu o sa va spun care e treaba cu ei, ar fi un spoiler urias si v-ar strica placerea lecturii).

Un mare plus e reprezentat de faptul ca accentul nu mai este pus doar pe Eragon si Saphira. Autorul alterneaza capitolele despre el cu cele despre Nasuada si Roran, cei doi devenind cu adevarat importanti. A ajuns sa imi placa foarte mult de Roran si mi se pare ca e cel mai uman personaj din carte. Spre deosebire de varu-su, nu are idei preconcepute ridicole despre ce trebuie sa faci ca sa supravietuiesti, dar nu este nici un tip nemilos si crud. Din punctul meu de vedere, asa ar trebui sa fie si Eragon.

Eragon se schimba mult in volumul asta, din toate punctele de vedere. E mai matur si mai responsabil si nu se mai avanta cu capul inainte in toate prostiile. Mi-a placut mai mult de el decat in primul volum si l-am inteles mai bine. Problema mea e cu Saphira. Nu stiu de ce, dar nu ma atrage nimic la ea si, fiind un dragon, m-as fi asteptat sa o fac. O fi autorul de vina, oi fi eu, habar nu am, cert e ca nu imi place.

Spre final aflam un lucru care sunt convinsa ca m-ar fi facut sa cad din pat daca nu as fi stiut deja de pe net despre el. Stiu ca lucrul acela nu este complet adevarat (tot din cauza internetului), asa ca daca cititi si voi cartea si ajungeti acolo, nu luati chiar de buna noutatea.

Abia astept sa pun mana pe urmatorul volum, desi asta s-ar putea sa dureze ceva, avand in vedere ca nu e chiar ieftin, iar la biblioteca nu este. VOlumul acesta s-a terminat insa in mijlocul unui razboi, cu multe lucruri lasate in coada de peste, asa ca, cumva, va trebui sa o fac.

One response »

  1. Iar nu m-am putut abtine!!!😐 Mi-am luat primele 2 volume la 15 lei bucata (recunoaste ca nu aveam cum sa nu le iau la pretul asta), iar acum imi iau si vol 3 la 25 :)) Trebuie sa vad de unde fac rost si de vol 4. L-ai citit? M-am uitat acum in lista ta si parca nu am vazut recenzia!

    Răspunde

Lasă un răspuns

