RSS Feed

Apocalipsa – Stephen King

Posted on

Avand in vedere ca nu am terminat inca de citit cartea si nu stiu daca o sa reusesc sa o fac, probabil ca trisez putin, dar cum pe blogul meu eu sunt dumnezeu, cui ii pasa?

Cartea asta m-a omorat. Complet si definitiv. Si nu pentru ca ar fi proasta sau plictisitoare, pentru ca nu e. Alta e problema: e maaaaaaaaaaaaaare. mare rau dom’le. Nu mai tin minte cate pagini avea primul volum, dar stiu cate are al doilea: vreo 900. Asa ca, avand in vedere ca nici primul nu era chiar cat un ziar, nu pot sa nu observ ca Stefanel o ia pe urmele lui George Martin. O alta chestie care ma face sa citesc ultimele 300 de pagini pe sarite e lipsa de actiune in raport cu marimea cartii. Nu pot sa spun ca e plictisitoare, dar parca nu ar strica ceva care sa mai sparga din monotonia evenimentelor, ceva care sa ma faca sa imi stea putin inima.

Avand in vedere ca probabil nu stie toata lumea despre ce e vorba, o sa incerc sa fac o mica prezentare. Dupa cum va dati seama din titlu, este un roman postapocalipstic, in care cea mai mare parte a omenirii a fost decimata de un virus mortal, asemanator gripei. In primul volum sunt prezentate diferite personaje care nu au luat virusul, pentru ca in al doilea sa se intalneasca si sa formeze o comunitate, organizata in jurul unei femei de 108 ani. De cealalta parte a baricadei se afla Omul Intunecat, o fiinta cu puteri supranaturale si evil din toate punctele de vedere.

Nu am mai citit niciun roman de genul acesta si trebuie sa spun ca nici nu ma dau in vant dupa nimic postapocaliptic (ma deprima rau ), sunt destul de sigura ca „Apocalipsa” e un masterpiece. De ce? Pentru ca e scrisa asa cum ne-a obisnuite Stephen, fara inflorituri si cu mult respect pentru realitate, dar mai ales plauzibil.

Personajele sunt umane, nu penibilitati romantice si rupte de realitate. Unii sunt dilii rau de tot, altii rai pana in fundul sufletului, altii buni, iar altii o amestecatura. Ceea ce se intampla dupa dezastru este exact la fel. Citind, iti dai seama ca mai mult ca sigur asa s-ar intampla lucrurile in acele circumstante.

Mi-am amintit de cateva lucruri cu ocazia asta: Stefanel e complet diliu si are niste comparatii demente (ex: „ca un rahat de caine langa un semafor”). E foarte scarbos si macabru si pare sa aiba o pasiune deosebita pentru oamenii impuscati in fata si care raman cu un singur ochi inainte sa moara. Are totusi si momente foarte emotionante, care ma fac sa ma gandesc ca poate nu e totusi un psihopat cu un numar de cadavre de femei ingropate la subsol.

Dupa ce termin de citit (si am de gand sa fac asta la noapte) o sa ma apuc de ceva usor, care sa ma faca sa imi revin putin, cel mai probabil Gossip Girl. Si, ca sa nu uit din nou, am primit acum o saptamana cred (sau mai mult) un premiu de la Paty, careia ii multumesc mult😀.

Cine ce mai citeste?

4 responses »

  1. La naiba, trebuie sa ma pun si eu sa mai citesc ceva de el. Shinning. TREBUIE sa citesc Shinning.😕 Si cat mai repede.

    Răspunde
  2. Cu pla >:D<
    Mie parca mie frica sa incep ceva de Stephen King :s.. nu stiu la ce sa ma astept.
    Acum 2 sapt. mi-am luat Salem's Lot si inca sta parasita pe masa. Tu ai citit-o?
    Si daca tot ai intrebat: acum citesc "Ultima vrajitoare din Transilvania".. pana acum e okay, e o carte pe care n-o lasi usor din mana … o recomand🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

