RSS Feed

Jocurile foamei – Suzanne Collins

Posted on

In sfarsit am reusit si eu sa citesc faimoasa carte – deja incepusem sa ma simt penibil vazand ca mai toata lumea a facut-o, numai eu nu. Nu am de gand sa pun niciun rezumat (ma enerveaza sa fac mereu asta) si va avertizez ca o sa fie ceva spoilere, asa ca ganditi-va bine inainte de a citi.

Ce pot sa spun? Mi-a placut, dar nu atat de mult precum ma asteptam. Ideea mi se pare originala si bine gandita, dar ceva lipseste si mi-am dat seama si ce: istoria. Bun, actiunea are loc intr-o lume postapocaliptica, in locul unde era America de Nord. Dar cum s-a intamplat asta? Cum a avut loc apocalipsa? Cum de s-a schimbat ata de mult societatea? Ceva mai multe detalii despre Capitoliu? Despre celelalte districte? Despre obiceiuri si oameni? Nu stiu ce se intampla in celelalte carti, poate e totul lamurit acolo, eu vorbesc doar despre primul volum.

Nici de Katniss nu imi place deloc. La inceput mi s-a parut ca autoare s-a straduit prea mult sa o faca rebela si impulsiva, parea oarecum superficiala. M-a deranjat si reactia ei in multe situatii, precum crizele ridicole de nervi (la majoritatea chiar nu mi-am dat seama ce a deranjat-o si, la naiba, eu ma enervez repede si din orice).

Ca sa termin cu criticatul, sa spun si ce mi-a placut. Actiunea si suspansul. Ooooooooo, au fost bune. Ieri m-am pus pe citit pe la 10-11 noaptea si, dupa ce m-am uitat la Badea, am citit intr-una, pana m-am uitat la ceas si am vazut ca e 4 jumate. Asta spune destul de multe.

Sunt tare curioasa ce o sa se intample in urmatoarele volume si am de gand sa ma uit si la film.

Si, fara legatura cu cititul, daca sunteti fete si va plac lucrurile dragute, profitati de reducerile de la Meli Melo. Eu mi-am luat azi un plic absolut superb si o esarfa adorabila la un pret de nimic.

9 responses »

  1. Mi-a placut cartea asta super-mult! Mai ales fazele cu supravietuirea si vanatul🙂

    Răspunde
  2. Stii ce e ciudat? Mie mi-a placut de ea in prima carte de Katniss, mai tarziu a inceput sa imi displaca. Desi e destul de stereotipica in trasaturi comportamentale, mie mi s-a parut ca majoritate aveau o justificare corecta. Ce ma enervat pe mine cel mai rau a fost afurisita ei de relatie cu afurisitul de Peeta care avea zero barat personalitate. Grrrr….

    Răspunde
    • Mie Peeta mi se pare dragut, desi fizic mi-l inchipui ca Dudley😐

      Răspunde
      • Cat de tipic Crista si Cori e asta? :)) Acum ma pun sa ma uit la film😄

      • Sa imi spui cum e

      • Tocmai m-am uitat la el si am de gand sa fac maine un post de carte vs. film. Mi-a placut foarte mult si mi se pare extrem de bine realizat. Se schimba unele lucruri, dar putin. Au scos unul din momentele mele preferate din carte si l-au inlocuit cu ceva – desi mi-a placut parca mai mult varianta lor.

        Un plus pe care il are filmul – implicatiile evenimentelor sunt prezentate la scara mult mai larga, nu pare ca actiunile lor nu au nici un fel de consecinte. In carte, se spunea despre cum o sa se razbune creatorii jocului, dar nu simteai amenintarea asta, nu simteai ‘izul de revolta’ de care vorbea ea la un moment dat, dar in film se simte asta. Mi se pare ca si ea e mult mai umana in film.

  3. Este intr-adevar o carte foarte buna! Katniss nu incearca decat sa fie protectoare; eu o inteleg perfect, avand in vedere lumea cruda in care traieste. Incearca sa te pui in locul ei!😀 Si intr-adevar, cu istoria sta cam prost. Trebuie sa fii atent sa iti dai seama de totul. Cat despre trecutul indepartat, e in ceata!😦

    Răspunde

Lasă un răspuns

