RSS Feed

Istoria si biografiile

Posted on

La liceu am avut o profesoara de istorie extrem de buna, cu un talent oratoric formidabil si cu mult dramatism. Eram ingrozita de ea si nu scapam niciun cumvat pe care il rostea, pentru ca stiam ca o sa ne arda rau la nota. Si uite asa, tot ascultand eu si observand pasiunea ei, am inceput sa ma interesez tot mai mult de istorie. M-am dus la biblioteca si am luat ceva carti de acolo dar acum, cand stau si ma gandesc, imi dau seama ca majoritatea sunt biografii. De fapt, nu imi vine in minte nicio carte de alt fel😐.

Intr-un timp ma uitam si la multe documentare de pe National Geographic, dar nu stiu cum si de ce am lasat-o balta. Nu ca nu m-ar mai interesa, dar aproape ca am uitat ca mai exista si canalul asta. Eh, oricum nu prea ma uit la televizor.

Anul trecut, pe cand imi storceam creierii incercand sa imi dau seama la ce facultate sa dau, ma hotarasem sa dau la istorie. Mi-a trecut, iar motivele sunt vaste. In primul rand, toata lumea ma intreba „Si ce o sa iesi dupa?” (intrebare oribila, apropo, pe care niciun adult cu cap nu i-ar pune-o cuiva care incearca sa isi dea seama ce vreas a faca pe viitor si nu are nicio intentie sa dea la o facultate care nu ii place). Apoi a trebuit sa invat pentru BAC si asta a pus capac la toate. Atatea date, domnule, ca nu se mai putea. Abia puteam sa le retin si oricum nu am facut o treaba prea buna, avand in vedre ca nu am reusit sa iau un 9 acolo. Ma enerva mai ales ca unele evenimente se intamplau in august, iar altele in octombrie si eu nu reuseam fac diferenta intre ele. Nu stiu de ce, probabil ca sunt retarded.

Biografiile imi plac enorm si pot sa spun ca am citit cateva. Imi plac cele despre personalitati istorice marcante, dar am citit si vreo doua despre unii nu chiar atat de importanti, cum ar fi Coco Chanel si Eva Braun.

Dintre cele pe bune istorice (ce ciudat suna), pot sa le enumar pe cele despre Napoleon, Henry al VIII-lea, tarina Alexandra, Rasputin, o alta pe nume „Ucigasul lui Rasputin” (Felix Yusupov), una despre regele nebun (Ludwig al nu-stiu-catalea al Bavariei, verisor al printesei Sisi si protector al lui Wagner), regele Mihai (care a facut sa-mi creasca un os monarhist) si Josephine (sotia curva a lui Napoleon). S-ar putea sa mai fie cateva pe care sa nu mi le amintesc, dar daca se intampla totusi sa o fac o sa le adaug. Nu ca i-ar pasa cuiva.

Momentan citesc o biografie a Elisabetei I, scrisa de Carolly Erickson. Imi place tare mult – e scrisa intr-un mod accesibil si fara detalii plictisitoare si inutile. Nu are nici politica, decat ceea ce e strict necesar.

Mai e vreun fan al istoriei pe aici?

Lasă un răspuns

