RSS Feed

Fior – Maggie Stiefvater

Posted on

Tocmai am reusit sa termin de citit „Fior”, despre care citisem numai lucruri bune. Sincer, chiar nu stiu ce parere sa am despre carte. Prima jumatate mi s-a parut extrem de plictisitoare si chiar mi-a trecut prin cap sa renunt la ea si sa o pun la carti de schimb sau poate sa o ofer ca premiu intr-un concurs. Dar am perseverat in speranta ca o sa se intample ceva si o sa ajunga sa imi placa. Nu pot spune ca s-a intamplat asta. cum nu pot spune nici ca mi-a displacut total. Cred ca cel mai bine ar fi sa spun aspectele pozitive si cele negative, pentru ca am reusit sa identific cateva destul de importante.

Mai intai chestiile negative. In primul rand, primele trei sferturi din carte m-au plictisit ingrozitor. Nu se intampla absolut nimic, doar lalaieli nesfarsite si meditatii asupra iubirii lor, facute de fiecare separat. Mi s-a parut penibil si, mai rau, mi-a amintit putin de Twilight.

Personajele principale sunt destul de prost construite. De obicei, dupa ce citesc un volum, pot foarte usor sa imi dau seama ce ar face un personaj intr-o anumita situatie. Acum nu s-a intamplat asa. De ce? Pentru ca sunt plate, nu se spune absolut nimic despre ele, doar ca Grace nu se pricepe la cititul oamenilor, pe cand Sam da. Atat? Cam da. Ma asteptam la mai mult de la ele si nu cred ca e asa greu sa le oferi naibii ceva personalitate. Un alt lucru care m-a impresionat negativ e faptul ca Grace s-a indragostit de el cand era lup. Cel putin dubios (si din nou imi aminteste de Jacob si Bella). Era sa uit de relatia lor. Dupa ce ajung sa fie impreuna, cei doi se izoleaza complet. Tin minte ca Grace zice la un moment dat ca parca mersul la scoala si vorbitul cu prietenii nu o mai intereseaza. Mi se pare cel putin penibil si chiar ingrijorator, in niciun caz nu suna a relatie sanatoasa.

Asaaaaaa. Acum sa trecem si la ce mi-a placut. Originalitatea este, in mod evident, pe primul loc. Ideea unor varcolaci ce se transforma cand e frig si stau asa jumatate de an mi se pare extrem de buna si de interesanta. Chiar era cazul sa vina cineva cu o idee noua.

Spre final, asa cum am spus, si-a mai revenit putin, in sensul ca s-au intamplat lucruri. Nu ma asteptam la faza cu meningita (sper ca nu e spoiler) si nici la cele cateva capitole in care am crezut ca it’s all over. M-a impresionat intr-un mod placut reactia lui Grace. Nu stiu de ce, dar aproape ca ma asteptam la incercari de suicid sau alte lucruri de genul, dar sper surpriza mea nu a fost asa. Mai mult decat atat, s-a imprietenit cu Isabel, singurul personaj de care chiar imi place. Probabil ca mi-ar fi placut si de Beck daca ar fi aparut mai mult.

Concluzie? Nu stiu. Va trebui sa citesc si urmatorul volum ca sa incerc sa imi formez o parere definitiva, dar nu stiu cum o sa fac asta pentru ca nu prea am de gand sa il cumpar. Poate am noroc si o sa il gasesc la biblioteca. In orice caz, nu o sa las lucrurile asa, e prima carte care ma lasa complet in ceata.

4 responses »

  1. Eu o am in biblioteca de nu stiu cand si inca n-am citit-o .. eh, numai asa vreo 5 capitole, dar si alea 5 mi s-au parut extrem de neinteresante😀

    Răspunde
  2. Poate o sa incerc si eu sa citesc cartea asta, numai pentru ca zici ca e un amestec de nasol + interesant. In cel mai rau caz, e oribila si o sa o detest si o sa o injur pe blog ca si pe 50 shades of grey😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

