RSS Feed

Twilight

Posted on

Seria Twilight este foarte, foaaaaarte, dar foarte proasta. Motivele sunt atat de multe si de variate, incat pur si simplu nu stiu de unde sa incep, da ma voi stradui.

In primul rand, cum e posibil ca cineva sa se gandeasca ca un vampir de vreo suta de ani, sclipicios si virgin e o idee buna? CUM? Nici macar nu mai trebuie sa adaug ceva aici, cuvintele astea sunt suficiente: vampir sclipicios virgin.

Relatia dintre Edward si Bella este absolut revoltatoare si umilitoare pentru orice femeie cu mai mult de doi neuroni. Codependenta lor poate fi catalogata oricum, numai sanatoasa nu. Se pare ca scopul vietii Bellei e sa ii linga pantofii lui Edward, pe cand el face tot posibilul sa o ingradeasca si sa o manipuleze. Cum poate un barbat presupus minunat si educat si toate cele sa ii interzica iubitei sa isi vada cel mai bun prieten si sa o inchida in casa? Nu sunt eu mare si fortoasa, dar l-as fi pocnit de ar fi iesit tot scipiciul din el. Dar, fiind vorba despre Bella, nu avem deloc pretentii. Fata pare serios dereglata inca de la inceput, in ciuda incercarilor lui Stephenie de a o face sa para minunata. Primul meu semn de intrebare a aparut atunci cand ea afla ca el e vampir si ca ii doreste sangele mai mult decat al oricui. Cum ati fi reactionat voi? Eu, in mod sigur, as fi luat-o la fuga urland. Dar Bella nu, sigur ca nu. In fond si la urma urmei, instinctele ei de autoconservare lipsesc cu desavarsire, doar e diferita de restul muritorilor, nu? Este si foarte culta, doar citeste Jane Austen, care este intr-adevar o autoare de romane grele si complexe…

Acum sa trecem putin si la Edward. Pe langa problemele penibile enumerate mai sus, Edward mai e si absolut creepy. Isi petrece o gramada de nopti holbandu-se la Bella in timp ce doarme😐. Cum poate fi asta considerat romantic? Imi pot usor inchipui cum isi ocupa el timpul, iar asta nu e deloc in favoarea lui. Dupa noaptea nuntii, fiind un mascul feroce si un amant perfect, o lasa pe Bella plina de vanatai. Reactia e din nou una de om sanatos la cap: Bella ii spune ca nu e nimic grav, doar nu a vrut sa faca asta. Un adevarat exemplu pentru toate fetele din lume. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa, si inca ceva. Tineti minte ce doreste Edward sa faca in marea majoritate a timpului in care ea e gravida? Nu? Sa o faca sa avorteze, fie ca vrea, fie ca nu. Singurul lucru care il impiedica, asa cum aproape o marturiseste si el, e faptul ca Rosalie sta tot timpul langa ea. Ii mai trece totusi o alta idee minunata prin cap: sa il puna pe Jacob sa ii faca un copil, pentru ca, nu-i asa, iubirea lui e atat de mare si de puternica incat nu e afectata de astfel de lucruri. Cat despre ea, sa se duca naibii. Cui ii pasa de ar dori ea? Doar Edward hotaraste cu cine sa se culce si cu cine nu.

Pe langa personajele penibile, Stephenie da dovada de o prostie crunta, pe care eu nu am mai intalnit-o pana la ea sau de la ea incoace. In viziunea ei, vampirii nu au niciun pic de lichid in corp, dar totusi fac sex? Cum, ma rog? Din cate stiu eu (si restul omenirii), sangele e lichid. Fara sange, nu ai erectie. Fara erectie, nu ai sex. Simplu. Ca sa nu mai vorbim ca si sperma e lichid, deci in niciun caz nu are cum sa o lase insarcinata. Mai mult decat atat, in ultimul volum se explica clar cum ca oamenii, vampirii si varcolacii au un numar diferit de cromozomi. Din nou, o minima cultura generala include informatia conform careia doua fiinte cu numar diferit de cromozomi nu pot procrea. Dar banuiesc ca astfel de lucruri ii depasesc cu mult intelectul minunatei autoare.

Plictiseala si lalaiala din primele trei volume atinge, din punctul meu de vedere, apogeul in a doua jumatate a ultimului volum. Dupa ce afla ca progenitura e in pericol, cei doi penibili aduna vampiri din toate colturile lumii ca sa ii ajute. In mod evident, se descopera ca Bella e miezul din dodoasca, dar nu aici vroiam sa ajung. Dupa ce se antreneaza ei multi si bine, se ajunge in sfarsit si la iminenta intalnire cu Volturi. Ce o sa se intample aici, ma intrebam eu, dupa atata pregatire? Raspuns: nimic. Nicio lupta epica, nicio moarte care sa scoata cartea din ridicol, nimic. Pur si simplu stau de vorba. Daca nu mi-a explodat atunci capul, inseamna ca sunt un om rezistent.

Probabil va ganditi ca trebuie sa-mi fi placut si mie ceva. Ei bine, da. Mi-a placut de Alice, Jasper si Emmet. Dar, cum ei sunt aproape neimportanti, nici macar nu mai conteaza.

A, am uitat sa mentionez discutiile lui Edward cu copilul din burta Bellei, dar nu mai are sens sa insist si aici. Exista inteligenta din plin si aici.

Ca o concluzie, nu pot sa spun decat: Stephenie Meyer, omoara-te naibii!

10 responses »

  1. ai uitat sa mentionezi ca edward o credea pe bella nebuna sau ceva asemanator pentruca nui putea citi gandurile

    Răspunde
    • Nuuuuuuuu mă, Bella era diferită de restul oamenilor. Toată lumea era penibilă, superficială și previzibilă, în afară de ea. Să știi că ai dreptate, nu știu cum de am uitat asta. Dar la câte ar fi de spus, aș fi putut să scriu un roman

      Răspunde
  2. Ce-mi place recenzia ta :)) ” vampir sclipicios virgin ” – tare asta ! Ma bucura sa vad pe cineva caruia desi ii displace un lucru,stie sa aduca argumente si nu doar sa fie un stalp impotriva celorlalte opinii !

    Răspunde
  3. Oana Patricia

    ce-mi place cand te apuci tu sa critici ceva :)) nu lasi nimic, tot distrugi :))

    Răspunde
  4. Ce dura esti🙂. Eu le-am citit cand aveam vreo 11 ani si mi-au placut, filmele sunt oribile, dar cartile nu sunt chiar atat de groaznice. Fiecare cu parerile lui😀
    Haha .. vampir scilipicios virgin … bine chestia aia cu virgin de 100 de ani e chiar nasoala :))

    Răspunde
  5. Sunt total de acord cu tine. Timpenii a mai scris femeia asta…

    Răspunde

Lasă un răspuns

