RSS Feed

Rodica Ojog-Brasoveanu

Posted on

Buuuuuuuuuuun. Azi am dat minunata proba la romana si, pentru ca vreau sa trag de timp ca sa nu merg sa repet la istorie, o sa scriu putin despre draga de Rodica Ojog-Brasoveanu.

Nu sunt absolut deloc o fana a literaturii noastre, dar Rodica face parte din autorii mei preferati. Si hei, avand in vedere ca este singura romanca de pe lista, trebuie sa fie ceva de capul ei, nu?

Ca si in cazul Agathei, am citit atatea carti de-ale ei incat ori de cate ori ma uit pe vreo lista nu pot sa imi amintesc ce sau ce nu am citit. Noroc ca o am pe don’soara Crista care are o memorie de elefant si, in mod dubios, stie lucrurile astea mult mai bine ca mine.

Deci, de ce sunt cartile Rodicai outstanding? Din cauza personajelor (veti observa probabil ca la mine personajele sunt in majoritatea cazurilor cele mai importante – nici nu realizasem asta inainte de blog). Desi romanele ei sunt politiste, accentul cade mereu asupra lor si nu asupra investigatiei, fapt ce face cartile ei accesibile oricarui cititor. Pe de alta parte, nu am vazut niciun autor care sa isi lase la fel de mult amprenta personala asupra personajelor. Rodica era o babuta deloc obisnuita (intr-un interviu cu Badea spunea ca ii place sa umble prin baruri) si exact asta am intalnit si in romanele ei, mai ales in ciclul Melania, care a fost Dumnezeu pe pamant si pe care vreau sa il recitesc vara asta.

Hmmm…. poate reusesc sa o conving pe Crista sa faca o recenzie a unei carti de-a ei. Nu de alta, dar mi-a luat mult timp sa o conving sa citeasca ceva de ea si sunt curioasa sa vad ce parere are

Lasă un răspuns

