RSS Feed

Seria „Millenium” – Stieg Larsson

Posted on

Stieg Larsson a reusit sa scrie una din seriile mele preferate. „Millenium” are trei volume: „Barbati care urasc femeile”, „Fata care s-a jucat cu focul” si „Castelul din nori s-a prabusit”. In cele trei se spune povestea lui Lisbeth Salander, o femeie unica din toate punctele de vedere. Avand inteligenta unui geniu, dar si lipsita de dorinta si abilitatea de a relationa cu cei din jur, Lisbeth reuseste totusi sa lege o prietenie cu Mikael Blomkvist, prietenie ce se dovedeste a fi cruciala pentru ea.

Primul volum este diferit de celelalte doua, avand mai multe elemente de roman politist. Am inceput sa il citesc vara trecuta, intr-o noapte, mai mult din curiozitate pentru ca mi-a zis Crista ca a auzit de el si toata lumea zice ca e bun. Ei bine, tot ce pot sa spun e ca la 6 dimineata inca mai citeam si a trebuit sa fac un real efort de vointa sa ma opresc ca sa dorm totusi putin. Imediat dupa ce l-am terminat m-am dus la biblioteca si le-am luat si pe urmatoarele, pe care le-am citit la fel de repede. Si asta pentru ca sunt absolut superbe.

Stieg Larsson scrie extrem de bine si te prinde inca de la primele pagini. Nu e deloc complicat, ci foarte usor de citit. Personajele sunt, ca de obicei, partea mea preferata. Desi am citit o groaza de carti pana acum, nu am mai intalnit pe cineva ca Lisbeth. Este un personaj aproape neverosimil de puternic si de unic, dar in totusi credibil. Tin minte ca atunci cand citeam ma gandeam ca nu e deloc imposibil ca cineva ca ea sa existe intr-adevar. La fel se intampla si cu actiunea: intamplarile par extraordinare, dar on a second thought sunt plauzibile.

Lucrul care m-a socat cel mai tare a fost cruzimea. In seria asta se intampla lucruri cu adevarat oribile, iar Stieg nu face nimic pentru a le masca. Realitatea violurilor, a prostitutiei si lucrurilor de care sunt capabili cei sus-pusi este descrisa exact asa cum e ea, fara inflorituri si fara false pudori.

Recomand aceasta serie oricarui cititor, indiferent de genul preferat. Nu are cum sa nu iti placa.

Lasă un răspuns

