RSS Feed

Harry Potter

Posted on

Ceea ce ar trebui oricine sa stie despre mine este ca sunt o mare, vreau sa spun maaaaaaaaaaaare fana Harry Potter si asta se poate vedea destul de usor. In primul rand, am ales ca pe blogosfera sa ma numesc Dumbyd, care vine, probabil ca v-ai dat seama deja, de la Dumbledore. Eu si prietena mea, Crista, am ajuns la concluzia ca Dumbledore e de fapt un pimp badass care trebuie – nu-i asa?- sa aiba un nume pe masura: Dumby D. Un alt posibil semn al pasiunii/obsesiei mele e faptul ca in multe situatii in vin in minte citate din carti si tot felul de asocieri ciudate intre oamenii pe care ii cunosc si persoanje. Cel mai relevant aspect e ca atunci cand eram mica imi facusem un sertar pe care lipisem un „Harry Potter” mare decupat din hartie colorata🙂. Pusesem acolo un dosar cu tot felul de articole pe care mi le scosese mami de pe net si un minereu albicios si aproape rombic despre care spuneam ca e piatra filozofala. Da, eram chiar atat de nebuna si partea trista e ca mai am si alte exemple, chiar mai nasoale, dar cred ca ar fi o idee buna sa le tin naibii pentru mine ca sa nu sperii oamenii.

Cum a inceput totusi pasiunea mea? Foarte simplu: de ziua mea, in 2004, familionul mi-a facut cadou al patrulea volum, „Harry Potter si pocalul de foc”. Da, volumul patru. L-am citit totusi si am observat cu surprindere ca inteleg, desi nu stiam ce se intamplase inainte si nu avem niciun fel de informatie despre carti. Doar auzisem de ele si vara-mea imi povestise la un moment dat despre film. Si uite asa a inceput pentru mine fenomenul. Dupa ce am terminat volumul, am inceput sa ii cicalesc pe ai mei pana mi-au cumparat si primele trei volume. Tin minte ca le-am primit intr-o joi seara si pana duminica erau gata. Si uite asa am inceput sa pandesc fiecare volum pana mi le-am luat pe toate. Le-am recitit de minim 5-6 ori pe fiecare, pana ajunsesem sa stiu cele doua profetii pe de rost🙂.

Acum sa vorbesc despre ceea ce ador la carti. O doamne, da’ stiu ca sunt multe de zis. Pai, in primul rand, m-a impresionat mereu complexitatea nebanuita a plotului. Stiu ca probabil multi dintre cei ce nu au citit seria nu o sa ma creada, dar e adevarat. De la volumul cinci incolo absolut totul se leaga si iti dai seama ca unele detalii pe care le-ai considerat minore sunt de fapt extrem de importante. Intotdeauna m-am gandit cat de mult a stat J. K. Rowling sa planifice totul (am citit acum cateva luni ca inainte sa scrie un volum petrecea vreo doua luni citindu-si doar notitele – la naiba, in timpul asta, Stephenie Meyer ar fi scris deja o carte). Din acest motiv, ii sfatuiesc pe toti cei care au vrut sa citeasca seria dar nu a avut curaj sau au renuntat pe parcurs, nu va lasati: de la volumul patru lucrurile devin cu adevarat interesante si farmecul cartilor se dezlantuie in toata puterea.

Personajele sunt si ele absolut fabuloase: Dumbledore, gemenii Weasley, Minerva McGonagall, Plesneala, absolut toti. Sunt de asemenea si tragice, dar nu o sa dau spoilere. Nu exista niciun personaj la care sa nu imi placa ceva, chiar si Voldemort (cu care, nu stiu de ce, dar sunt asemanata :|).

Si limbajul! O, cat pot sa ador limbajul! Si aici ma refer la cartile in engleza, nu in romana. Imi si pare rau ca nu m-am trezit sa le citesc asa decat anul trecut, dar asta e. J. K. Rowling foloseste un limbaj extrem de melodios, cred eu, fiecare replica sunand absolut minunat (in special cele ale lui Dumby). Tocmai din acest motiv recomand tuturor fanilor sa citeasca seria in engleza pentru ca suna cu totul altfel.

Ca sa nu ma mai lungesc, pentru ca as putea sa o tin asa toata noaptea, o sa inchei aici si o sa spun ca, desi poate parea penibil si imatur, nu am invatat din nicio carte cate am invatat din Harry Potter. Si, la naiba, am citit o gramada de carti. O sa va las acum cateva din citatele mele preferate.

„To the well organized mind, death is but the next great adventure.”

„It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.”

„It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

„…I took a wrong turn on the way to the bathroom and found myself in a beautifully proportioned room I had never seen before, containing a really rather magnificent collection of chamberpots. When I went back to investigate more closely, I discovered that the room had vanished. But I must keep an eye out for it. Possibly it is only accessible at five thirty in the morning. Or it may only appear at the quarter moon – or when the seeker has an exceptionally full bladder.”  – Dumbledore, minunat ca intotdeauna🙂

„It’s lucky it’s dark…I haven’t blushed so much since Madame Pomfrey told me she liked my new earmuffs.” – din nou Dumby

„Time is making fools of us again.”

„It’s the unknown we fear when we look upon death and darkness, nothing more.”

„It is important to fight, and fight again, and keep fighting, for only then can evil be kept at bay, though never quite eradicated.”

„“That which Voldemort does not value, he takes no trouble to comprehend. Of house-elves and children’s tales, of love, loyalty, and innocence, Voldemort knows and understands nothing. Nothing. That they all have a power beyond his own, a power beyond the reach of any magic, is a truth he has never grasped.” ”

“”Do not pity the dead, Harry. Pity the living, and, above all, those who live without love.”

“It is a curious thing, but perhaps those who are best suited to power are those who have never sought it.  Those who have leadership thrust upon them, and take up the mantle because they must, and find to their own surprise that they wear it well.”

“Dark times lie ahead of us and there will be a time when we must choose between what is easy and what is right.”

Ultimele 4 sunt preferatele mele. Scuze ca am pus atat de multe, dar nu am putut sa ma abtin.

2 responses »

  1. Da, ar fi. Am muri de la atata minunatie. Dumbyyyyyyyyyyyyyyyy, de ce ne-ai parasit? pur si simplu, de ceeeeeeeeeeeeeee?

    Răspunde
  2. Esti asemanata cu Voldy pentru ca esti evil. Si Doamne, se indoieste cineva ca Dumby D e Pimp Daddy Boss? Imagineaza-ti ce show-down de pimpness ar fi intre el si Tyrion.😕

    Răspunde

Lasă un răspuns

